Gammelmedias pennfäktare blir reklamens ronin

17 november, 2011

Tidningsbranschen är inte vad den varit. Alldeles uppenbart befinner sig landets tryckta dagstidningar i något som allt mer liknar fritt fall. Och hittills verkar det inte vara någon som vet hur man med någon reda ska tjäna pengar på webbtidningar.Papperstidning på djupt vatten.

Redaktionerna krymper, produktionen slimmas. Det sätter allt tydligare spår i kvaliteten – även på de stora rikstidningarna.

En ljusare sida av saken är att det numera finns ett överflöd av skickliga och erfarna skribenter som prövar lyckan i egen regi. Bara i Skåne har på kort tid tre, fyra gamla kollegor meddelat att de tar sin Mats ur skolan för att istället öppna egen låda.

Att pennans riddersmän lämnar de stora drakarna för att bli kringströvande ronin på bokstävlarnas marknad har sina fördelar.

Nu finns inte längre några ursäkter för illa skrivna hemsidor, obegripliga reklamtexter eller oläsliga företagsbloggar.

 

3 svar till “Gammelmedias pennfäktare blir reklamens ronin“

  1. Tiina Meri skriver:

    ”Nu finns inte längre några ursäkter för illa skrivna hemsidor, obegripliga reklamtexter eller oläsliga företagsbloggar.”

    Väl rutet!

  2. Per Tedin skriver:

    Morr, igen! 😉

  3. Ola Tedin skriver:

    och äntligen finns det en ursäkt för illa skrivna artiklar och ihoparafsade sidor?

Lämna ett svar